Yadar

مراحل تغییر

۴/۱۰

گام سوم:ایجاد چشم انداز برای تغییر

هنگامی‌که برای نخستین‌بار به تغییر فکر می‌کنیم، احتمالاً راه‌حل‌های خوبی به ذهنمان می‌رسد. بهتر است این مفاهیم را به چشم‌انداز کلی پیوند دهیم تا نیروها به‌راحتی این ایده‌ها را درک کرده و به‌خاطر بسپارند. یک دید واضح و روشن می‌تواند به همه کمک کند تا درک کنند چرا از آنها می‌خواهید کاری انجام دهند. وقتی نیروها خودشان ببینند که شما به چه چیزی می‌خواهید برسید، دستورالعمل‌هایی که به آنها داده می‌شود معنی بیشتری دارند. در این گام چه کار باید بکنیم:

  •  تعیین ارزش‌هایی که در ایجاد تغییر محوری هستند.
  •  ایجاد خلاصه‌های کوتاه (در حد یک یا دو جمله) که چشم‌انداز آینده سازمان را یادآوری می‌کند.
  •  ایجاد استراتژی برای اجرای چشم‌انداز.
  •  حصول اطمینان از اینکه ائتلاف تغییر می‌تواند در پنج دقیقه با کمتر چشم‌انداز را توضیح دهند.

گام چهارم:ابلاغ چشم انداز

پیاده‌سازی چشم‌انداز ضامن موفقیت ما است. پیام چشم‌انداز حتماً به طور مرتب و با قدرت در سرتاسر سازمان ابلاغ می‌شود و تمام‌کارهایی که خواهان انجام آن هستیم با توجه به چشم‌انداز شکل می‌گیرند. جلسات فوری و همایش‌ها برای ابلاغ چشم‌انداز کافی نیست، بلکه باید در هر فرصتی درمورد چشم‌انداز صحبت کرد. در گرفتن تصمیمات و حل مسائل سازمان بهتر است چشم‌انداز را در نظر بگیریم، بدین صورت چشم‌انداز همیشه در یاد اعضا می‌ماند و به آن واکنش نشان می‌دهند. به یاد داشته باشیم که رهبران سازمان باید بیشترین تعهد را به چشم‌انداز نشان دهند، فاصله زیادی بین حرف تا عمل است. رهبران باید همان رفتاری را از خود نشان دهند که از نیروهای خود انتظار دارند. چه باید کرد:

  •  مرتباً در مورد چشم‌انداز تغییر صحبت کنیم.
  •  به نگرانی‌ها و اضطراب نیروها صادقانه پاسخ دهیم.
  •  چشم‌انداز باید بر تمامی جنبه‌های عملیاتی تأثیر گذار باشد، از آموزش گرفته تا بررسی عملکرد. همه چیز را به چشم‌انداز گره بزنیم.
  •  رهبران باید الگو باشند.

۴/۱۰

مراحل تغییر

گام سوم: ایجاد چشم انداز برای تغییر

هنگامی‌که برای نخستین‌بار به تغییر فکر می‌کنیم، احتمالاً راه‌حل‌های خوبی به ذهنمان می‌رسد. بهتر است این مفاهیم را به چشم‌انداز کلی پیوند دهیم تا نیروها به‌راحتی این ایده‌ها را درک کرده و به‌خاطر بسپارند. یک دید واضح و روشن می‌تواند به همه کمک کند تا درک کنند چرا از آنها می‌خواهید کاری انجام دهند. وقتی نیروها خودشان ببینند که شما به چه چیزی می‌خواهید برسید، دستورالعمل‌هایی که به آنها داده می‌شود معنی بیشتری دارند. در این گام چه کار باید بکنیم:

– تعیین ارزش‌هایی که در ایجاد تغییر محوری هستند.

– ایجاد خلاصه‌های کوتاه (در حد یک یا دو جمله) که چشم‌انداز آینده سازمان را یادآوری می‌کند.

– ایجاد استراتژی برای اجرای چشم‌انداز.

– حصول اطمینان از اینکه ائتلاف تغییر می‌تواند در پنج دقیقه با کمتر چشم‌انداز را توضیح دهند.

گام چهارم: ابلاغ چشم انداز

پیاده‌سازی چشم‌انداز ضامن موفقیت ما است. پیام چشم‌انداز حتماً به طور مرتب و با قدرت در سرتاسر سازمان ابلاغ می‌شود و تمام‌کارهایی که خواهان انجام آن هستیم با توجه به چشم‌انداز شکل می‌گیرند. جلسات فوری و همایش‌ها برای ابلاغ چشم‌انداز کافی نیست، بلکه باید در هر فرصتی درمورد چشم‌انداز صحبت کرد. در گرفتن تصمیمات و حل مسائل سازمان بهتر است چشم‌انداز را در نظر بگیریم، بدین صورت چشم‌انداز همیشه در یاد اعضا می‌ماند و به آن واکنش نشان می‌دهند. به یاد داشته باشیم که رهبران سازمان باید بیشترین تعهد را به چشم‌انداز نشان دهند، فاصله زیادی بین حرف تا عمل است. رهبران باید همان رفتاری را از خود نشان دهند که از نیروهای خود انتظار دارند. چه باید کرد:

– مرتباً در مورد چشم‌انداز تغییر صحبت کنیم.

– به نگرانی‌ها و اضطراب نیروها صادقانه پاسخ دهیم.

– چشم‌انداز باید بر تمامی جنبه‌های عملیاتی تأثیر گذار باشد، از آموزش گرفته تا بررسی عملکرد. همه چیز را به چشم‌انداز گره بزنیم.

– رهبران باید الگو باشند.

اسکرول به بالا