Yadar

مراحل تغییر

۶/۱۰

گام هفتم: کار کردن بر مبنای تغییر

کاتر چنین استدلال می‌کند که بسیاری از پروژه‌های تغییر به این دلیل شکست می‌خورند که پیروزی را خیلی زود اعلام می‌کنند. تغییرات واقعی عمیق است. بردهای سریع سرآغاز مسیر دستیابی به تغییرات طولانی‌مدت است. راه‌اندازی یک محصول جدید با استفاده از سیستم جدید عالی است. اما اگر می‌توانید ۱۰ محصول را به بازار عرضه کنید، این بدان معنی است که سیستم جدید کار می‌کند. برای رسیدن به آن موفقیت دهم، شما باید به دنبال پیشرفت باشید. هر موفقیت فرصتی را فراهم می‌کند تا بر اساس آنچه درست پیش رفته کار و آنچه نیاز به پیشرفت دارد را شناسایی کنید. آنچه میتوانیم انجام دهیم:

  •  بعد از هر برد، آنچه درست پیش رفته و آنچه نیاز به بهبود دارد را تحلیل کنید.
  •  به منظور حفظ تکانة شتابی که به آن دست یافتید، هدف‌گذاری کنید.
  •  ایده‌هایتان را با آوردن کارگزاران تغییر و رهبران تغییر در ائتلاف تغییر تازه نگه دارید.

گام هشتم: نهادینه کردن فرهنگ تغییر در سازمان

در نهایت، تغییر باید بخشی از هسته سازمان شود. غالباً فرهنگ سازمانی تعیین می‌کند چه کارهایی انجام می‌شود، بنابراین ارزش‌های موجود در چشم‌انداز باید در کارهای روزمره نشان داده شود. به‌صورت مستمر اطمینان حاصل کنیم که تغییر در تمامی جنبه‌های سازمان دیده بشود. این کار کمک می‌کند تا تغییر در فرهنگ سازمانی جایگاه محکمی پیدا کند. ادامه حمایت رهبران شرکت از تغییر بسیار مهم است. کارکنان موجود و رهبران جدیدی که وارد کار می‌شوند از این قاعده مستثنی نیستند. اگر حمایت این افراد را از دست دهید ممکن است به نقطه شروع بازگردید. چه باید کرد:

  •  در هر فرصتی در مورد پیشرفت صحبت کنید. در مورد روند تغییر داستان‌سرایی کنید و داستان‌هایی دیگری را که می‌شنوید، مدام تکرار کنید.
  •  هنگام استخدام و آموزش کارکنان جدید، ایده‌آل‌ها و ارزش‌های تغییر را در سرفصل‌ها بگنجانید.
  •  از اعضای اصلی و اولیة ائتلاف تغییر در پیش چشم همگان قدردانی کنید و اطمینان حاصل کنید که بقیه کارکنان – جدید و قدیمی – مشارکت آن‌ها را به یاد می‌آورند.

۶/۱۰

مراحل تغییر

گام هفتم: کار کردن بر مبنای تغییر

کاتر چنین استدلال می‌کند که بسیاری از پروژه‌های تغییر به این دلیل شکست می‌خورند که پیروزی را خیلی زود اعلام می‌کنند. تغییرات واقعی عمیق است. بردهای سریع سرآغاز مسیر دستیابی به تغییرات طولانی‌مدت است. راه‌اندازی یک محصول جدید با استفاده از سیستم جدید عالی است. اما اگر می‌توانید ۱۰ محصول را به بازار عرضه کنید، این بدان معنی است که سیستم جدید کار می‌کند. برای رسیدن به آن موفقیت دهم، شما باید به دنبال پیشرفت باشید. هر موفقیت فرصتی را فراهم می‌کند تا بر اساس آنچه درست پیش رفته کار و آنچه نیاز به پیشرفت دارد را شناسایی کنید. آنچه میتوانیم انجام دهیم:

– بعد از هر برد، آنچه درست پیش رفته و آنچه نیاز به بهبود دارد را تحلیل کنید.

– به منظور حفظ تکانة شتابی که به آن دست یافتید، هدف‌گذاری کنید.

– ایده‌هایتان را با آوردن کارگزاران تغییر و رهبران تغییر در ائتلاف تغییر تازه نگه دارید.

گام هشتم: نهادینه کردن فرهنگ تغییر در سازمان

در نهایت، تغییر باید بخشی از هسته سازمان شود. غالباً فرهنگ سازمانی تعیین می‌کند چه کارهایی انجام می‌شود، بنابراین ارزش‌های موجود در چشم‌انداز باید در کارهای روزمره نشان داده شود. به‌صورت مستمر اطمینان حاصل کنیم که تغییر در تمامی جنبه‌های سازمان دیده بشود. این کار کمک می‌کند تا تغییر در فرهنگ سازمانی جایگاه محکمی پیدا کند. ادامه حمایت رهبران شرکت از تغییر بسیار مهم است. کارکنان موجود و رهبران جدیدی که وارد کار می‌شوند از این قاعده مستثنی نیستند. اگر حمایت این افراد را از دست دهید ممکن است به نقطه شروع بازگردید. چه باید کرد:

– در هر فرصتی در مورد پیشرفت صحبت کنید. در مورد روند تغییر داستان‌سرایی کنید و داستان‌هایی دیگری را که می‌شنوید، مدام تکرار کنید.

– هنگام استخدام و آموزش کارکنان جدید، ایده‌آل‌ها و ارزش‌های تغییر را در سرفصل‌ها بگنجانید.

– از اعضای اصلی و اولیة ائتلاف تغییر در پیش چشم همگان قدردانی کنید و اطمینان حاصل کنید که بقیه کارکنان – جدید و قدیمی – مشارکت آن‌ها را به یاد می‌آورند.

اسکرول به بالا